Facturatie - Automatisch incasso activeren

Aan het betalen van facturen met automatisch incasso zitten alleen maar voordelen. Zo ontvang je per maand maar één verzamelfactuur voor alle diensten die de komende maand verlengd worden. Deze factuur hoeft dan niet meer handmatig betaald te worden. 

Verder kun je bij ons ook diensten op bestelling plaatsen. Je ontvangt dan wel een factuur voor je bestelling, maar het bedrag wordt pas de 8ste van de volgende maand afgeschreven. In de tussentijd wordt de bestelde dienst wel direct opgeleverd.

Wil je graag automatische afschrijving activeren op je account, volg dan onderstaande stappen:

1. Log in op je account bij Surver via https://my.surver.nl

2. Klik rechtsboven in het menu op je naam en daarna op Automatisch incasso

3. Klik rechts in het menu onder de kop Automatisch incasso op Online mandate

4. Gelieve deze pagina goed door te nemen en onderaan de gevraagde gegevens aan te vullen

  • Naam: Je voor- en achternaam
  • IBAN: Het rekeningnummer van waar bedragen mogen worden afgeschreven
  • BIC: De Bank Identifier Code (BIC) van je bank

  • Na het invullen van je gegevens kun je het activeren van automatisch incasso bevestigen met een handtekening

  • Na het plaatsen van je handtekening vragen we om de standaard betaalmethode te wijzigen naar automatisch incasso

5. Klik op de groene knop Onderteken machtiging om automatisch incasso te activeren

6. Na het vestigen worden factuurbedragen automatisch rond de 8ste van de maand geïncasseerd van het opgegeven rekeningnummer

Opmerking 1: Wil je het rekeningnummer voor automatische afschrijving aanpassen, neem dan contact op met ons team via support@surver.nl.

Opmerking 2: Wil je liever geen gebruik meer maken van automatisch incasso, neem dan gerust contact op met onze support afdeling op support@surver.nl zodat we dit voor je kunnen deactiveren. Gelieve er rekening mee gehouden dat dit ook gevolgen kan hebben voor de facturatie periode van bepaalde diensten. Zo is het bij Surver niet mogelijk diensten die maandelijks worden gefactureerd, te voldoen per iDEAL of bankoverschrijving. Natuurlijk informeren we je graag over de mogelijkheden.

Let op: Het is mogelijk dat je van ons een mail ontvangt met een melding dat de betaling mislukt is. Dit kan doordat je het geïncasseerde bedrag zelf hebt laten terugboeken, of dat wij het bedrag niet van jouw bankrekening hebben kunnen afschrijven. In dit geval wordt de factuur automatisch toegevoegd aan de eerst volgende betaal batch. Bij een tweede stornering wordt automatische afschrijving voor jouw account gedeactiveerd en zal de factuur enkel nog via iDEAL of bankoverschrijving betaalt kunnen worden. Natuurlijk nemen we in dit geval altijd contact met je op.

Heeft dit artikel je goed geholpen? Bedankt voor je feedback! Er was een probleem bij het indienen van je feedback. Gelieve het later nogmaals te proberen.

Meer hulp nodig? Neem contact op Neem contact op