E-mail - Catch-all mailadres instellen
Een catch-all mailadres zorgt ervoor dat alle mail die verzonden wordt naar een ongeldig mailadres, ook ontvangen kan worden. Je hebt ook de mogelijkheid om deze inkomende mail door te sturen naar een ander mailadres.
1. Log in op cPanel
2. Navigeer naar E-mail > Standaardadres of zoek naar Standaardadres in de zoekbalk bovenaan de homepagina
3. De Standaardadres pagina wordt weergegeven
4. Selecteer eerst het domein dat je wil instellen als standaardadres
5. Selecteer daarna een van onderstaande twee opties:
- Verwijder de e-mail terwijl uw server deze verwerkt aan de hand van de SMTP-tijd met een foutbericht - Selecteer deze optie om een foutmelding te sturen naar de afzender. Deze foutmelding kun je invullen in het Failure Message -tekstveld
- Doorsturen naar e-mailadres - Selecteer deze optie om inkomende mails door te sturen naar een ander mailadres. Vul het mailadres in naar waar je inkomende mails wilt laten doorsturen
6. Klik op Geavanceerde Opties om het volgende in te stellen:
- Doorsturen naar uw systeem account - Selecteer deze optie om inkomende mails door te sturen naar het systeem account. Gelieve dit account wel van tijd te controleren en op te schonen
- Doorsturen (Pipe) naar een extern programma - Selecteer deze optie om inkomende mails door te sturen naar een programma via het door jou aangegeven pad in het tekstveld
- Verwijderen - Selecteer deze optie om inkomende berichten te verwijderen zonder foutmelding. Deze setting raden wij niet aan omdat de afzender niet op de hoogte gebracht wordt dat de mail niet bij jou is afgeleverd.
7. Klik op Wijzig om je instellingen toe te passen
Opmerking: Als spammers je domein aanvallen en naar willekeurige adressen mails versturen dan is het mogelijk dat deze berichten worden doorgestuurd naar het forward adres en je zo grote hoeveelheden spam in je inbox ontvangt.