E-mail - Routing instellen

Standaard wordt bij het aanmaken van je account de E-mail routing op Automatisch detecteren gezet, wat betekent dat cPanel aan de hand van de DNS (MX-records) gegevens automatisch nagaat of je mail intern (Local Mail Exchanger) of extern (Externe Mail Exchanger) wordt afgehandeld.

We leggen je graag via onderstaande stappen uit hoe je deze instelling handmatig kunt forceren:

1. Log in op cPanel

2. Navigeer naar E-mail E-mailroutering of zoek naar E-mailroutering in de zoekbalk bovenaan de homepagina

3. De E-mailroutering pagina wordt weergegeven

4. Selecteer het domein waarvoor je de e-mailroutering wilt wijzigen

5. Wijzig hier de standaard configuratie naar een andere optie:

  • Local Mail Exchanger - De mail wordt afgehandeld door deze server (Surver webmail)
  • Back-up Mail Exchanger - De server zal fungeren als een back-up mailwisselaar. Het systeem zal de mail voor dit domein bewaren tot er een lager aantal mailwisselaars beschikbaar is.
  • Externe Mail Exchanger - De server accepteert geen mail voor dit domein. Het systeem stuurt alle mail voor dit domein naar de laagst genummerde mailwisselaar (externe applicatie zoals Gsuite of Office 365)

6. Klik op Wijzigen op de wijziging te bevestigen

Let op: Wanneer je gebruik maakt van de Surver webmail en de e-mail routing forceert naar een Externe Mail Exchanger dan zal je geen mails (meer) ontvangen. Wij raden dus ook altijd aan om de Configuratie automatisch detecteren optie aan te houden.

Heeft dit artikel je goed geholpen? Bedankt voor je feedback! Er was een probleem bij het indienen van je feedback. Gelieve het later nogmaals te proberen.

Meer hulp nodig? Neem contact op Neem contact op