E-mail - Instellingen: iMac & Macbook

Volg onderstaande stappen als je de webmail wilt instellen op je iMac of MacBook voor het ontvangen en verzenden van mail:

Mocht je de webmail recent verhuisd hebben naar Surver en wil je graag de mail op je iMac of MacBook opnieuw koppelen, dan raden we aan om eerst het bestaande account te verwijderen. Bij het onjuist configureren van een nieuwe uitgaande mailserver ontstaan er vaak problemen met het verzenden van mail op je computer. Om die reden raden we aan from scratch te beginnen.

1. Open de Apple mail tab. Dit icoon kun je terugvinden in je dock op het dashboard van je iMac of MacBook

2. Klik daarna linksboven in je scherm, naast het Apple icoontje op Mail > Voorkeuren

3. Hierna krijg je onder de tab Accounts een overzicht van alle mail - connecties. Mocht je een nieuwe IMAP - connectie willen toevoegen, klik dan linksonder in de tab op het plusteken.

Belangrijk! Mocht je al een IMAP connectie hebben opgezet met de webmail van de vorige host, dan kun je best eerst het account verwijderen door linksonder op het minteken te klikken. Belangrijk is wel om een backup van je mails voorhanden te hebben, of om de mails eerst naar onze server te verhuizen via de Mailsync tool in cPanel.

4. Klik op Andere Mail-account om een nieuw mailaccount via IMAP toe te voegen. Klik hierna op Ga door

5. Vul op de volgende tab je naam, het e-mailadres en wachtwoord van je webmail account bij Surver in. Klik daarna op Log in

  • Naam: Je voornaam en achternaam
  • E-mailadres: het mailadres van het account dat je wilt toevoegen, vb. jan@domeinnaam.nl 
  • Wachtwoord: het wachtwoord wat is ingesteld voor je account

6. Op de volgende tab is belangrijk om aan te geven met welke server je verbinding wilt maken om mail te ontvangen en te versturen. Vul in de plaats van domeinnaam.nl, altijd je eigen domein in. Klik daarna op Log in

  • Type account: IMAP
  • Server inkomende e-mail: mail.domeinnaam.nl of myfasthosting.email
  • Server uitgaande e-mail: mail.domeinnaam.nl of myfasthosting.email

Belangrijk! Kies hier altijd voor IMAP als type account. Voor de inkomende en uitgaande mailserver kun je je eigen domeinnaam gebruiken, mits er een SSL certificaat geïnstalleerd is op het mail - subdomein. Dit kun je regelen door in te loggen op cPanel onder het kopje Let's Encrypt. Indien dit niet mogelijk is, gebruikt dan de standaard hostnaam myfasthosting.email

7. De verbinding wordt nu gecontroleerd. Als alle ingevulde gegevens kloppen krijg je onderstaande bevestiging met de vraag waarvoor je het account wilt gebruiken. Vink hier altijd de Mail - optie aan.

8. Klik op Gereed om alle instellingen op te slaan en je iMac of MacBook te verbinden met onze mailserver. Mochten er al mails actief zijn in je account dan worden deze nu gesynchroniseerd met je computer. Je kunt direct starten met het ontvangen en verzenden van mails.

Opmerking: Tevens is het ook mogelijk om voor je mailbox een configuratiebestand te downloaden. Wanneer je dit bestand opent op je computer en de installatie van de mail bevestigd met je wachtwoord, wordt het mailaccount automatisch op je computer geïnstalleerd. Mail gerust naar support@surver.nl voor de mogelijkheden.

Heeft dit artikel je goed geholpen? Bedankt voor je feedback! Er was een probleem bij het indienen van je feedback. Gelieve het later nogmaals te proberen.

Meer hulp nodig? Neem contact op Neem contact op