Bestellen - Mogelijk issues domeinverhuizingen

Wanneer de verhuizing van een domeinnaam geen doorgang kan vinden dan kunnen daar één of meerdere onderstaande redenen voor zijn. Nummer 2 t/m 6 zijn meer van toepassing op TLD's zoals de .COM/.NET/.ORG of .INFO

1. De verhuiscode die is opgegeven bij je bestelling is onjuist. Mocht dit het geval zijn dan ontvang je daar vanuit onze support een mail over. Na het opgeven van de juiste verhuiscode kunnen we de domeinnaam opnieuw voor je proberen te verhuizen.

2. Er zit nog een transfer lock op het domein. Het beste is om in dit geval contact op te nemen met je huidige provider zodat zij de lock voor je kunnen verwijderen. Hierna kunnen wij de verhuizing opnieuw indienen bij de registry.

3. Het domein werd minder dan 60 dagen geleden geregisseerd of verhuisd. In dit geval kunnen we de verhuizing opnieuw indienen nadat deze periode is verstreken.

4. De houdergegevens werden minder dan 60 dagen geleden gewijzigd. In dit geval kunnen we de verhuizing opnieuw indienen nadat deze periode is verstreken.

5. De verificatie mail gestuurd vanuit ICANN aan de eigenaar van het domein waarin gevraagd wordt het mailadres te verifiëren is niet binnen de vooropgestelde termijn beantwoord

6. Er is een dispuut over de domeinnaam. 

Opmerking: via de website van ICANN (https://whois.icann.org/en) kun je een domeinnaam opzoeken en via de Status inzien waarom een verhuizing niet kan plaatsvinden.

Heeft dit artikel je goed geholpen? Bedankt voor je feedback! Er was een probleem bij het indienen van je feedback. Gelieve het later nogmaals te proberen.

Meer hulp nodig? Neem contact op Neem contact op